Se alle hold

2024

PILATES SOMMERFORLØB
Hold i Væde, Middelfart og Assens.

VÆDE 
Uge 16 - 25

Tirsdage kl. 10.00-11.00
Seniorhold

Tirsdage kl. 16.00-10.00
*Pilates matwork

Onsdage kl. 8.30-9.30
Pilates med morgenstræk

Ondage kl.16.00-17.00
*Pilates matwork

Torsdage kl. 9.00-10.00
Pilates med morgenstræk

ASSENS
Uge 16 - 25

Fredage kl. 9.00-10.00
Pilates med morgenstræk

MIDDELFART
Uge 16 - 25

Torsdage kl. 13.30-14.30
Pilates matwork*

*Pilates matwork er øvelser der laves på en måtte på gulvet, men timerne kan også også variere med stående øvelser. Alle holdene er pilates matwork.

Her kan du læse om holdene.

PILATES MED MORGENSTRÆK OG STYRKE

På dette hold starter vi vores dag med pilates der vil indeholde øvelser der har fokus på at styrke din core ( mave, ryg og lænd.
Vi arbejder os hen imod en mere sund og smidiggjort krop med en bedre kropsholdning.

Øvelserne er skånsomme og i alle øvelser har vi stor fokus på at have åndedrættet med.

Pilates er øvelser der laves liggende eller siddende på gulv ( deraf navnet pilates matwork), men timerne kan også varieres med fx stående øvelser, øvelser med bolde eller elastikker. Vi afslutter timen med en dejlig afspænding på ca 10-15 minutter.

Der vil blive forklaret grundigt ved, hver øvelse og alle øvelser udføres i et langsomt tempo, så vi bedre kan lave øvelserne mere kontrolleret.

Holdet er perfekt til dig, der vil have en styrkende start på dagen og gå herfra med en dejlig velværesfølelse i kroppen.

Holdet er for både damer og herrer. Alle kan være med.

PILATES MATWORK

Pilates er øvelser der laves liggende eller siddende på gulv ( deraf navnet pilates matwork), men timerne kan også varieres med fx stående øvelser, øvelser med bolde eller elastikker. Der forklaret grundigt ved hver øvelse, så du kommer til at passe godt på din krop.

Pilatestimerne vil være et dejligt mix mellem stræk, styrke, flow og åndedræt. Vi laver langsomme og kontrolleret øvelser på gulvet, men timerne kan også varieres med elastikker, bolde eller stående pilatesøvelser. Også afslutning på timen kan variere. Nogle gange slutter vi timen med en lille kropsscanning, en guidet afspænding eller udstrækning med elastikker.

Vi gør meget ud af at mærke kroppen og give tid til fordybelse under timen. Dvs at vi fx bruger vejrtrækningen til at mærke, hvorhenne vi arbejder i kroppen, eller måske bruger vi bolde og nogle gange laver vi små ophold mellem øvelser inden vi går over til næste øvelse.

PILATES FOR SENIORER

Seniorholdet er til dig, der er fra omkring de 60+ og op efter.
Pilates kunne være godt til dig, der oplever en krop, der kan føles lidt øm og stiv i leddene, måske er der lidt problemer med balancen eller også til dig der bare ønsker en sund og mere smiddig krop og hvor du ønsker at gå sammen med andre ligesindede.
Her på holdet vil vi lave øvelser, der vil være gode til fx balancen, til leddene og især øvelser der vil styrke din lænd, mave og ryg.
Pilatesøvelserne er skånsomme og hensyntagende og de laves i et roligt tempo enten siddende eller liggende på gulvet, men vi kan også finde på at variere timen med øvelser hvor vi enten står op eller sidder på en stol.

Tilmeld dig vores nyhedsmail

Tilmeld dig nyhedsmailen for at modtage information om nyheder - tilbud m.m.
Vi beder om fødselsdato og postnummer for at kunne sende dig oplysninger der er skræddersyet til din alder og din placering på Fyn.

Kontaktinfo

Stine Nancke
Tlf. +45 5048 9189
kontakt@pilatesmoment.dk

CVR. nr. 43433024

Vi træner her

  • Væde v. Morud
  • Middelfart
  • Assens

 

 

Følg os

Pilates Moment - klassisk pilates